filmdialógusblog

Kedves olvasó! Egy olyan blogra kattintottál, ahol egy szubjektív válogatást találsz filmes párbeszédekből. A válogatás az én ízlésemet fogja tükrözni, de ha van ötleted hogy melyik filmből kerülhetne fel dialógus, akkor nyugodtan írj üzenetet.

Archívum

Címkék

Friss topikok

"az erőszak velejárója a rendszernek"

karchi 2013.03.07. 21:12

 Arthur: Hé! Öregasszony

Dennis: Ember.

Arthur: Pardon. Ember. Ki lakik abban a várban?

Dennis: Harminchét vagyok.

Arthur: Tessék?

Dennis: Alig harminchét, nem vagyok öreg.

Arthur: Nem szólíthatlak csak embernek.

Dennis: Szólíts Dennis-nek.

Arthur: Nem tudtam hogy úgy hívnak.

Dennis: Mert meg sem próbáltad kitalálni.

Arthur: Még egyszer elnézést az öregasszonyért, de hátulról…

Dennis: Az rühellem hogy úgy beszéltél velem mintha alád tartoznék.

Arthur: Király vagyok.

Dennis: Király? Na hiszen, és hogy lett belőled király? Kizsákmányolsz másokat mi? és idejét múlta imperialista dogmákkal fenntartod a szociális és gazdasági különbségeket a társadalmunkban. Ha valaha is előbbre lépünk, csak úgy lehet….

Asszony: Dennis, láttam egy cuki, nekem való, rongyos most… oh, üdvözlöm.

Arthur: Üdvözlöm asszonyom, Arthur vagyok a britek királya. Kié az a vár?

Asszony: Kinek a királya?

Arthur: A briteké.

Asszony: Kik azok a britek?

Arthur: Mi vagyunk mindannyian, és én vagyok a királyotok.

Asszony: Mit szólsz van királyunk. Azt hittem autonóm közösség vagyunk.

Dennis: Ne áltasd magad asszony, diktatúra ez a javából. Abszolút autokrácia amelyben a munkásosztályt…

Asszony: Megint belehergeled magad ebbe az osztály micsodába!

Dennis: Mert erről van szó, hát nem értitek?

Arthur: Pillanat jó emberek sietős a dolgom. Abban a várban emberek, abban a várban ki lakik?

Asszony: Nem lakik senki.

Arthur: Hát ki az uratok?

Asszony: Nincs nekünk urunk.

Arthur: Micsoda?

Dennis: Mondtam már! Anarchoszindikalista közösség vagyunk, és hetenként fölváltva mindig más gyakorolja a végrehajtó hatalmat.

Arthur: Bljeeaa…

Dennis: De csak azoknak a döntései jogerősek, amelyeket a két hetenként összeülő különbizottság ratifikál.

Arthur: Jó értem de...

Dennis: Pusztán belügyekben elég az egyszerű szótöbbség,

Arthur: Most már elég! 

Dennis: de legalább kétharmad kell a jelentősebb ügyekben.

Arthur: Elég, megparancsolom, hogy hallgass!

Asszony: Nézzenek oda! Mit képzelsz ki vagy?

Arthur: A királyod vagyok!

Asszony: Én ugyan nem szavaztam rád.

Arthur: Királyra nem is szavaznak.

Asszony: Akkor, hogy lettél király?

Arthur: A tavak királynője, a napfény megcsillant arany kelmébe burkolt karján, a magasba emelte a tó mélyéből a szent szablyát, jelképezvén hogy isten akaratából én Arthur legyek annak hordozója. Ezért vagyok a királyotok!

Dennis: Hát ide hallgass, egy vízben hancúrozó, és karddal hadonászó menyecske nem dönthet az államforma felől. A legfelsőbb végrehajtó hatalommal csak a tömegek ruházhatnak fel bárkit is, és nem egy kis nőcske a vízirevüből.

Arthur: Elég, tartsd a szád!

Dennis: Csak nem képzeled hogy a te kezedben van a hatalom attól hogy egy vízi tündér hozzád vágott egy rozsdás kardot. 

Arthur: Tartsd a szád!

Dennis: Ha elkezdeném mondogatni hogy én vagyok a császár mert egy elázott tyúk fejbe vert egy buzogánnyal, hát rögtön kinyírnának nem igaz.

Arthur: Pofa be! Most már aztán, pofa be!

Dennis: Látják? Az erőszak velejárója a rendszernek.

Arthur: Pofa be! 

Dennis: Mindenki láthatja hogy ez egy erőszak rendszer! Elnyomnak, segítség elnyomnak!

Arthur: Büdös paraszt!

Dennis: Na most elszólta magát, hallották ezt magyarázom, látta hogy elnyomott? maga látta? ugye? látta ? maga látta?

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://filmdialogus.blog.hu/api/trackback/id/tr895122095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.03.07. 22:38:36

Kezdésnek nem rossz, a lényeg, hogy változatos legyen a "program" :) hajrá!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.02.07. 15:48:26

Loller.Nem lehet eleget röhögni ezeken a sok fasságokon...
:-))))))
süti beállítások módosítása